eerste dagen rondje zuidwest - Reisverslag uit Margaret River, Australië van WilmarenIvonnedownunder - WaarBenJij.nu eerste dagen rondje zuidwest - Reisverslag uit Margaret River, Australië van WilmarenIvonnedownunder - WaarBenJij.nu

eerste dagen rondje zuidwest

Door: ivonne

10 Oktober 2014 | Australië, Margaret River

Donderdag 25 september.

We hebben nog redelijk goed kunnen slapen, ondanks dat we krap in de auto hebben geslapen. We gaan ff ontbijten en vertrekken dan onderweg naar bunbury om daar de koplampen te laten maken. Gelukkig duurde dit maar 10 min en konden we weer verder, maar eerst ff boodschapjes gedaan en toen op weg naar Margaret river via de tourist/scenic drive. Onderweg in busselton geluncht en ff bij het visitor center gekeken.
Na de lunch zijn we via dunsborough naar de scenic drive gereden en de scenic drive is een leuke heuvelachtige route langs allemaal wijnvelden en andere boerderijen. We hadden bij het visitor center al besloten dat we de volgende dag een tourtje zouden doen en dat we die bij de camping gaan boeken omdat je dan meestal nog korting krijgt en ja dat kregen we. Bij de camping dus een tourtje geboekt en een kampeerplaats voor 2 nachten. Het was die dag nog redelijk goed weer en het zou de volgende dag slecht zijn en de dag derop redelijk. We hebben de tent opgezet en derna ff wat gegeten en gedronken en zijn toen gaan slapen.

Vrijdag 26 september.

We waren vanochtend al vroeg wakker rond 7 uur. We zijn lekker rustig aan gaan doen en hebben de auto een beetje goed in gaan pakken zodat het makkelijker is om dingen te vinden en om er bij te kunnen. Na het inpakken lekker ontbeten met een gekookt eitje want ja we moeten wel goed gegeten hebben want we gaan straks de hele dag zo'n beetje aan de wijn. Om 10.30 moeten we voor bij de camping staan en worden daar opgehaald voor de tour.

Eerst halen we nog een paar mensen op en we komen er dan achter dat wij de jongsten zijn van het gehele gezelschap, het zijn bijna allemaal bejaarden pp 1 stel na die zijn gok ik in de 40. Allereerst gaan we naar een grote wijnboerderij en moeten daar meteen opgeven wat we willen lunchen het menu kregen we eerder in de bus al uitgereikt. Wilmar en ik namen allebei de steak sandwich. Er werd door de wijnboerin eerst wat dingen uitgelegd en mochten in de wijnkelder kijken en daarna gingen we allerlei soorten wijn proeven. Ze beginnen standaard bij wit en dan rose en dan rood en dan het dessertwijn. Ik had gedacht dat ik alleen het dessertwijn lekker zou vinden en verder niet, maar dat viel mee een aantal witte wijnen waren best goed te drinken. Na het proeven gingen we lunchen in het restaurant van de wijnboerderij en bij de lunch had ik natuurlijk een heerlijk dessertwijntje. De steak sandwich was heerlijk en de wijn ook, het was zo lekker dat ik een fles gekocht heb.
Onze volgende stop is een venison farm, dat is een rendierenboerderij en daar gaan we rendiervlees proeven. Eerst een paar soorten worsten en derna nog een toastje met rendieren paté. Wilmar vond de chorizo erg lekker en ik de paté dus dat hebben we ook gekocht.
Na de venison farm gaan we weer wijn proeven bij een wijnboerderij en daar hadden ze een heerlijke muscat wijn en die was zo bijzonder vergeleken met eerder muscat wijnen die ik thuis wel is heb gehad dat ik besloot die ook mee te nemen. Wilmar vond de rode wijn erg lekker dus die heeft een fles rode wijn gekocht. Naast de wijn die ze daar verkochten hadden ze ook nog een apart winkeltje waar ze verschillende olies en balsamicoazijnen verkochten en die konden we wederom ook proeven met stukjes brood. Hier hebben we een gecaramelliseerde balsamicoazijn gekocht.
De volgende stop was onze laatste wijnboerderij die we gingen bezoeken dit was een familiewijnerij dus die is qua productie heel klein. Hier weer een paar heerlijke wijnen geproefd hier hadden ze eindelijk een witte wijn wat zoet is maar geen dessertwijn is. Wilmar en ik vonden die wijn allebei lekker dus hebben een 3pack gekocht.
Nu was het eindelijk tijd om naar de kaasboerderij te gaan. Helaas is de kaas hier veel minder lekker dan in Nederland. Maar 1 kaasje was wel lekker om op van die mini crackers te doen dus die hebben we gekocht.
Na de kaasboerderij is het tijd voor iets zoetigs, de chocoladefabriek. De chocola is hier erg zacht en lekker want we mogen weer lekker proeven. Als je binnenkomt staat er links op de toonbank 3 bakken met chocoladepastilles, wit, melk en puur. Je kan met een lepeltje wat op je hand scheppen om te proeven. Wilmar vond het zo lekker die heeft wel zo'n 150 gram op. En uiteraard chocoladepastilles gekocht, wit en melk. Die kun je ook laten smelten.
Na de chocoladefabriek gaan we naar onze laatste proeverij en dat is een bierbrouwerij die alleen hier in de omgeving van Margaret river bier verkoopt en maakt. Hier moet je wel extra voor betalen als je het bier wilt proeven en dat heeft Wilmar wel gedaan en ik heb een heerlijk kopje mint thee besteld. We hebben hier verder niks gekocht om mee te nemen. Na de brouwerij is de tour afgelopen en word iedereen netjes op hun slaapplek afgeleverd. Wij hebben 's avonds nog wat gegeten en toen weer heerlijk ons tentje in.

Zaterdag 27 september.

Vanochtend onze natte tent opgepakt aangezien het elke keer regende die ochtend. Vandaag gaan we naar denmark en kijken of we een walvissen tour kunnen boeken voor morgen. Onderweg gaan we langs de tree top walk in walpole, the valley of the giants. Die gaan we uiteraard belopen het is net zoiets als het boomkroonpad in Drenthe alleen ziet deze er iets anders uit want deze zit op veel minder plekken vast dus best een beetje eng en wiebelig. Na de tree top walk weer door naar denmark, helaas nog steeds wisselvallig weer. In denmark aangekomen bij het visitor centre meteen gevraagd naar de walvissen tour die dus blijkbaar vanuit Albany gaan. De vrouw achter de balie heeft ze opgebeld of de tours ook gaan maar nee, want er is de laatste weken geen walvis gezien dus de tours gaan niet. Helaas was het te ver om door te rijden naar onze volgende bestemming maar we konden nog wel een stukkie verder rijden zodat ons dat morgen weer scheelt. Dus we zijn doorgereden naar Albany en daar op een camping 1 nacht in de auto slapen.

Er werd ons verteld dat er een vogel op de camping is die je aanvalt als je in de buurt loopt van zijn boom. Wilmar ging met de auto naar de plek en ik lopend. Ik ging expres al zover mogelijk van de beruchte boom lopen maar toch probeerde de vogel mij aan te vallen, hij kwam van de andere kant dus ik zag hem niet. Maar hij heeft me niet geraakt en ik ben snel verder gaan rennen want de vogel gaf niet op. Gelukkig kon ik soort van schuilen bij mensen die hun vouwwagen aan het opzetten waren en kon toen veilig doorlopen naar de auto.
Het was nog steeds wisselvallig weer en het was heel koud die avond. Gelukkig hadden ze een heater in de camp kitchen. We hebben lekker pasta gegeten en hebben een beker/finalewedstrijd van een soort rugby op TV gekeken en gekletst met een vrouw die uit Alaska komt en hier met 2 vrienden aan het reizen was. Ze was tussen de 50 a 60 gok ik. Was erg gezellig. We gingen die nacht mooi in de auto slapen want hebben geen zin om de tent de volgende ochtend weer nat te moeten inpakken. Dus lekker cozy in de auto.

• 11 Oktober 2014 - 12:09

Gerrit Jan En Jenny:

Mooi verslag. We blijven jullie volgen en goeie reis verder.