laatste dagen Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van WilmarenIvonnedownunder - WaarBenJij.nu laatste dagen Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van WilmarenIvonnedownunder - WaarBenJij.nu

laatste dagen Perth

Door: Ivonne

29 September 2014 | Australië, Perth

maandag 22 september,

Vandaag is het gelukkig beter weer dan gisteren. Vandaag gaan we naar Kings park en heirisson island. Eerst pakken we een bus bij ons voor het hostel en mochten we gratis mee, heel vreemd want normaal moesten we altijd betalen. Even later pakken we de bus die rechtstreeks naar Kings park gaat en daar mogen we ook weer gratis in. In kings park aangekomen hebben we een super mooi uitzicht over de stad en zijn rivieren. Ze hebben ook een botanical garden met een tree top walk. Uiteindelijk is dat gewoon een brug langs de bomen maar wel ter hoogte van de boomtoppen. Ff lekker geluncht in het park. Heel gezond lekker chips gegeten verder hadden we niks bij ons haha. Na onze gezonde lunch zijn we naar de trappen gegaan die je ook kan nemen ipv de bus. Wij dachten dat ziet er super mooi uit maar nee helaas zag het er niet mooi uit en het werd vooral voor hardlopers gebruikt zagen we. We zagen denk ik wel zo'n 30 mensen de trap op en af gaan en dat deden ze dan een aantal keren achter elkaar. De trappen heeft zo'n 200 treden.

Na Kings park hebben we weer een bus gepakt en nu gaan we naar heirisson island. Volgens de receptioniste in het hostel ook Nederlandse trouwens en woont inmiddels al 5 jaar in Perth vertelde ons dat er daar kangoeroes leven en dat je er gewoon gratis in kan. Wij dachten leuk even kangoeroes bekijken. Maar helaas we zijn het hele eiland afgespeurd maar geen een kangoeroe gevonden. Dus maar boodschapjes gedaan voor het avondeten en weer terug naar het hostel.

dinsdag 23 september,

Vandaag staan we heel vroeg op, de wekker gaat om 6uur. We hebben vanochtend om iets voor half 8 afgesproken bij het treinstation wat vlakbij de autogarage zit waar we de inspectie laten doen. De eigenaar haalt ons daar op en dan rijden we naar de garage. Bij de garage wordt de auto getest op verschillende aspecten. Uiteindelijk komt daar uit dat de radiator lekt. dus die moet vervangen worden en gelukkig gaat dat meteen van de prijs af die we geboden hadden. Verder was alles goed behalve de airco maar dat wisten we al. De volgende dag kan die gerepareerd worden. We kunnen er nu wel mee rijden maar niet te veel afstanden. Na de garage rijden we naar tim(verkoper) zijn huis om daar verder alles af te handelen rondom de koop van de auto. Nadat alles geregeld is rijden we naar een klein supermarktje om daar op de parkeerplaats een verzekering online af te sluiten. Ik ging ondertussen maar ff kijken waar een grote shoppingmall zat waar we eventueel alvast kampeerspullen kunnen halen en het registratieformulier van de auto op kunnen sturen bij een postkantoor.

Uiteindelijk is het gelukt met het online afsluiten van de verzekering en kunnen we op weg naar de shopping mall. In de shopping mall zit een big w en daar hebben ze echt van alles, kleding, spullen voor in huis inclusief elektronica, kampeerspullen, tuinspullen en speelgoed. Hier hebben we een tent, tafel, stoelen, slaapzakken, en nog wat kampeerspullen gehaald en bakken die onder het bed in de auto passen zodat we daar onze spullen in kunnen doen. Na het shoppen hebben we het registratieformulier op de post gedaan bij het postkantoor en zijn we weer naar het hostel gegaan om daar de auto achter te laten en nog wat spullen te kopen in de stad bij een soort action/wibra, waar het heerlijk goedkoop is. Na het goedkope shoppen meteen weer naar het hostel want het is alweer etenstijd.

woensdag 24 september,

Laatste dag Perth!
Eerst gaan we al onze spullen in de auto stoppen en uitchecken in het hostel en daarna op weg naar de garage om de nieuwe radiator erin te laten zetten, dat duurt zo'n anderhalf uur. In de tussentijd zijn we naar een kleine shopping mall een paar km verderop gelopen om daar koffie en thee te drinken en wachten tot de man van de garage belt dat de auto klaar is. Na een tijdje belt de man van de garage en vragen wij of hij ons kan ophalen en dat was prima.

Even later rekenen we af en krijgen ook nog extra koelvloeistof mee en gaan onderweg naar de auto winkel en camping winkel die we eerder al hadden gevonden. Daar de laatste paar dingen halen en dan op weg om een koelbox die op stroom werkt te halen bij mensen die we hadden gevonden via de Australische marktplaats genaamd gumtree. Het was al vrij laat en het wordt zo donker. Tijdens het rijden komen we er achter dat onze koplampen het niet doen dus maar gedeeltelijk zonder licht en gedeeltelijk met groot licht rijden want kwamen maar geen benzinepomp tegen. Uiteindelijk als we binnendoor moeten rijden komen we een benzine pomp tegen en checken we de lampen. We komen er maar niet achter waarom ze het niet doen ook niet als we een nieuwe lamp kopen en dan nog niet werkt. We hebben toen maar tape gekocht en die gedeeltelijk op de lampen gemaakt zodat we met groot licht kunnen rijden. Uiteindelijk zijn we rond 20:30 bij de mensen van de koelbox. De koelbox werkt en we gaan op weg naar een camping helaas zijn we daar te laat en mogen er niet meer op. Wil heeft de volgende camping gebeld en daar mogen we nog wel terecht als we er binnen 25 min zijn naja dat lukt wel want het is maar 5 min rijden. Aangekomen op de camping gingen we niet meer de tent op zetten dus maar in de auto geslapen wat heel erg gezellig is want het is een 1 persoonsbed dus redelijk krap.

Lees volgend verslag voor de volgende avonturen.

Liefs ivonne en wilmar